Blog

Szükséges-e weboldal a B2B programhoz?

A megfelelő kommunikációs eszközök kiválasztásának köszönhetően az Ön programja jobban működhet. A célcsoport preferenciáit figyelembe véve érdemes ezeket kiválasztani. Ebben a tekintetben a B2B programok kihívást jelenthetnek. Alábbi cikkünkben megtudhatja, mire kell figyelnie.

Weboldal – alapvető kommunikációs eszköz

A program tervezése során feltételezzük a kommunikációs eszközök legalapvetőbb módszereinek használatát. Elsőként a weboldalra gondolunk.

A weboldal segít az ügyfelekkel való kommunikációban. Adataink szerint a programok 90%-a a weboldalon történő tájékoztatást tekinti elsődleges eszközeként.  Egy ilyen oldal lehetővé teszi a számláról az egyenleg lekérdezését, az áruk megszerzését. Megtalálhatóak itt az árukkal kapcsolatos információk és szabályozások.

A weboldalon eltöltött idő egy látogatás során átlagosan pár perc. Ha a B2B programot választjuk, akkor a résztvevők leginkább a munkanapok során látogatják a weboldalt, 9 és 18 óra között. Könnyen arra a következtetésre jutunk, hogy ez munkaidőben történik, így a B2B programhoz munkájuk során csatlakoznak. A hétvégi és más időpontokban való aktivitás marginális.  Megközelítőleg a látogatások 4 %-a történik mobileszközről, de ez a tendencia növekedést mutat, tekintettel a telefonok és a táblagépek internet böngészésre való használatának trendjére.

Következtetés: a weboldalnak fogékonynak kell lennie!

A weboldal nem kényszeríti a résztvevőt arra, hogy megismerje a program részleteit. Más szóval, ez egy kiegészítő elem. A címzett azonban rendszeresen hozzáférést kaphat hozzá. Ez azt jelenti, hogy a weboldalra egy olyan eszközként kell tekinteni, amit a program elején használunk, és nem változtatunk rajta a kiadás dátumáig. A weboldalnak naprakésznek kell lennie, így szükséges rendszeres frissítés, a dizájn változtatása, a katalógus korszerűsítése ( például szezonális ajánlatok). Hatékony lehet az is, ha a résztvevőnek szükséges a regisztráció és a bejelentkezés a weboldal használatához.

Egy másik módszer a vetélkedők szervezése a webes felületen, aminek köszönhetően gyűjtheti a további pontokat a felhasználó.

Hatékony megoldás a honlap kiegészítése egy modullal, amelyre kattintva elérhető az e-learning felület. Ennek eredményeként egy újabb eszközt kapunk, amellyel a termékpalettánk megismeréséért és a műszaki ismeretek bővítéséért cserébe jutalmazzuk a partnereinket – ami hosszú távon további előnyökhöz vezet. A weben eltöltött rövid idő (pár perc), valamint az azonnali, 12%-ot meghaladó visszafordulási arány jelezheti, hogy a személy könnyen megtalálja a keresett tartalmat (előny), de egyben nagy potenciált is jelet üzletkötési szempontból is.

Fontos megemlíteni, hogy még mindig jelen van a résztvevők azon csoportja, akik nem használnak akkora mértékben számítógépet munkájuk során. Leggyakrabban az alábbi emberek tartoznak ebbe a kategóriába:

  • idősebb emberek, akik számára a számítógép nem tartozik a kommunikáció természetes formái közé, sőt akadályt, stresszforrást jelenthet a tapasztalat hiánya
  • olyan szakmával rendelkezők, amik nem teszik lehetővé a napi számítógép-használatot, ebbe a csoportba tartoznak a mezőgazdaságban dolgozók, valamint a kiskereskedelemben dolgozók
  • fiatalok, akik számára a mobiltelefon természetes kommunikációs eszköz

A B2B program kialakítása során fontos figyelembe venni az alábbi feltételeket, hogy a résztvevők igényeihez tudjuk igazolni őket. Végezetül fontos úgy kialakítani a weboldalt, mint a program alapvető eszköze, és ezen felül azt kiegészíteni egyéb csatornákkal (például ha a mezőgazdasági munkás hazaér a munkából, bejelentkezhet a honlapra otthonról). Rendelkezésünkre áll:

  • Mobil applikáció – tökéletes megoldás olyan emberek számára, akik “út közben”, iskolában, vagy bevásárlóközpontban dolgoznak
  • A B2B programok csökkentik a speciális körülmények között dolgozók problémáit, ezért kívánatos lehet az SMS-en vagy MMS-en keresztüli kommunikáció
  • Bizonyos esetekben érdemes beruházni egy nagy üdvözlőcsomagba (például kiskereskedőknél), és igyekezni minél több információt nyomtatott formában közölni. Bár a katalógusok passzív megoldásnak tűnhetnek, mégis ideálisak a programhoz, ahol a résztvevő rendszeres kapcsolatban áll az értékesítési képviselővel, és nehezen tudja rendszeresen használni a számítógépet
  • A webhelyek a legnépszerűbb módjai a program résztvevőivel való kommunikációnak
  • A B2B programok gyakran igényelnek kiegészítést más eszközökkel kommunikáció terén a résztvevők szakmai feltételei alapján, esetenként életkorhoz mérten
  • A B2C programok megkövetelhetik a mobiltelefonos applikáción keresztüli kommunikációt a program jellegéből adódóan