Miért népszerű az építőiparban a hűségprogram, amelyet a marketingmenedzserek használnak az anyagok előállításához és rendezéséhez? Milyen problémákkal találkozhatunk az építőipari B2B program fejlesztése és működtetése során?
Az áruk kiválasztásakor fontos a célcsoport sajátossága. A szerelők esetében nagyon népszerűek lesznek a “férfi” termékek – elektronikai cikkek, játékkonzolok, üzemanyagkuponok, elektronikai vagy háztartási készülékekre szóló utalványok.
A B2B hűségprogram egy viszonylag gyakran használt marketingeszköz az értékesítési csatornán. Az építőiparban (és a belsőépítészetben) a legtöbb programot az építőanyag-gyártó használja. Más iparágaktól kiemelkedő népszerűségük a termék jellemzőiből és elosztási módjából fakad, ami egyértelműen segíti a kereskedők vagy szerelők motivációját.
Az építőanyagok értékesítése különböző értékesítési csatornákon keresztül történik. Foglalkozunk modern és hagyományos forgalmazással, és a gyártók és vevők között történő különféle közvetítési formákkal. A mai szövegben a szerelők egy csoportjára helyezzük a fókuszt, ugyanis gyakran ők felelnek a megfelelő alapanyagok beszerzéséért a célközönség számára.
B2B hűségprogram szakemberek számára
A szerelők gyakran szerepelnek a programban, mivel nagy befolyást gyakorolnak a célközönség vásárlási döntéseire. Gyakran biztatják a vásárlót egy adott márkás termék vásárlására, megmutatja számára a termék előnyeit, közvetíti a termék vásárlását. A szerelők a hűségprogram során márkanagykövetté válhatnak, ezáltal konkrét termékeket ajánlva.
A műszakilag fejlettebb termékeknél fontos, hogy a szakember ismeri-e a megoldást, és megfelelően tudja-e alkalmazni azt, Ezért kiemelkedően fontos a szakemberek számára szóló hűségprogram e-learninggel való kombinációja, és további képzések biztosítása az oktatásért és technikai ismeretekért cserébe. Az e-learning és a szakemberek képzésére tökéletes platformot nyújthat egy adott keretben a hűségprogram.
A szakemberek számára tervezett hűségprogram felépítése során alaposan meg kell fontolni, milyen kommunikációs eszközöket fogunk használni. Leggyakrabban ez a felület egy weboldal. Azon emberek esetében, akik nem irodában dolgoznak, fontos mérlegelni, milyen más felületet alkalmazhatnának – ilyenre példa az SMS, MMS vagy telefon. Fontos arra is gondolni, hogy ebben a szakmában gyakran kintről vagy nehezített körülmények között folyik a munka (magasság, kényelmetlen testhelyzet). Ilyen esetekben kifizetődő a B2B program mobiltelefonos kommunikációja.
A célközönség jellemzői
A szakemberek számára szóló B2B program készítése során fontos megjegyezni, hogy egy konkrét célközönség számára szól. Számos tulajdonság jellemzi:
- túlnyomórészt férfiakból álló csoport
- a szakma jellegéből adódóan gyakran nagy súlyok emelésével és nehéz körülmények között történő munkát igényel
- a csoportba tartozó emberek gyakran érdeklődnek a sport, harcművészetek, technológia iránt, ami fontos a saját programjuk kreatív koncepciójának megvalósítása során
Milyen jutalmakat kínáljon a hűségprogram a szakembereknek?
Az díjak egy sajátos csoportja, amely nagy népszerűségnek örvend a program során, az a munkaruha és a különböző munkaeszközök. Ennek az az oka, hogy a program résztvevői gyakran olyan emberek, akik kisebb szerviz cégeket vezetnek. Ezek az emberek egyre inkább tudatában vannak azoknak a tevékenységeknek, amelyek hozzájárulnak a társadalmunk fejlődéséhez. A márkás munkaruházat és szerszámok formájában kapott díjak tehát befektetést jelentenek számukra, és e cégek jobb működéséhez vezethetnek.
A programban ennek a csoportnak a népszerű tételei a sportesemények minden fajtája – gyakran egy vonzó szállodában való csoportos tartózkodással és egy integrációs eseménnyel kombinálva.
A B2B hűségprogram szakembereknek egy népszerű marketingeszköz. Egy ilyen hűségprogram elkészítésekor érdemes érdemes észben tartani, hogy elsődlegesen ez egy férfiak számára szóló program, mert ez nagy hatással van a tervezésre, figyelembe kell venni, milyen áruk lesznek a legnépszerűbbek. Nagyon fontos az is, hogy a kommunikációs eszközöket a potenciális résztvevők munkakörülményeihez igazítsák.