Kommunikáció a hűségprogramban
Fujitsu Program
A hűségprogram működése
A hűségprogram támogatása nem áll másból, mintsem a program hatékonyságát célzó tevékenységek sorozatából, mint például:
- a pontozás
- kommunikáció a résztvevőkkel (leginkább a felmerülő kérdések megválaszolása, valamint az aktuális problémák megoldása)
- kimenő kommunikáció a résztvevőkkel (információ az előrehaladásról, a díjak átadásáról, és a változásokról a program motiváló tevékenységében)
- logisztikai értékbecslés (megrendelések ellenőrzése, díjak vásárlása és kiadása)
- adózási szabályok betartása a programban
Kommunikáció a hűségprogramban
A hűségprogram szisztematikus kommunikációt igényel a résztvevőkkel, amelyet különféle egy-egy célcsoportra kialakított eszközök segítségével valósítják meg. Ezeknek az eszközöknek meg kell felelniük az adott csoport jellemzőinek.
Természetesen más a cél abban az esetben, ha B2B illetve, ha B2C hűségprogramról beszélünk.
Infoline / Call Center
Általában a bejövő hívások segélyvonala, a hűségprogramban résztvevők aktuális problémáinak megoldására szolgál, illetve amennyiben szükséges a fennálló kérdésekre nyújt magyarázatot.
SMS / MMS
Az SMS/MMS opció a programban folytatott tevékenységekről szolgáltat tájékoztatást, mint például a pontok összeadása, nyeremény kézbesítése, (B2B esetben a vásárlási cél elérése). Ez az eszköz kiemelkedően fontos szerepet tölt be a B2B programok során, ahol a résztvevőknek nem mindig áll módjukban a számítógépüket használni a munkaidejük folyamán, ez leggyakrabban a szakmájuk jellegéből adódik.
Az alapvető kommunikációs eszközök egyik fajtája, amely lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy rendszeresen értesüljenek a hűségprogram fejleményeiről, eredményeiről, esetleges változásairól, illetve a szabályairól. Ezen eszköz használata teszi lehetővé a vonzó grafikai elemek használatát.
Hírlevél
Ez a forma is az alapvető kommunikációs eszközök közé sorolandó. A hírlevélre való feliratkozás is ugyanazt a funkciót tölti be, mint e-mail, azzal a különbséggel, hogy a hírlevelek endszeresek és ciklikusak.
Közvetlen levelezés
Ez a forma közvetlen levelet foglal önmagába, amely fizikai, Annak érdekében, hogy a kliens megkapja a megfelelő információkat mind magáról a programról komplexen, mind fizikai elemekről, a hűségprogramunk elindítása során közvetlen leveleket küldünk.
Versenyek
Ezzel a módszerrel próbáljuk még vonzóbbá tenni a hűségprogramjainkat. A programot versenyelemekkel egészítettük ki, amely gyakran plusz, kiegészítő tevékenységre motiválja az ügyfeleket.