Blog

Hogyan befolyásolhatja a megfelelő kommunikáció a hűségprogramot?

HOGYAN JAVÍTHATJUK AZ ELADÁSOK MÉRTÉKÉT A KIADÁSOK NÖVELÉSE NÉLKÜL A B2B PROGRAM SEGÍTSÉGÉVEL?

A partnerprogram gazdasági kudarcának alapja a résztvevők viselkedése. Más szóval, ha a program jól felépített, azonban mégsem kifizetődő, az azt jelenti, hogy a résztvevők nem érik el a céljaikat. Ez számtalan okból történhet, például a résztvevők túl alacsony bónusza, vagy a nem megfelelő piaci feltételek (termékjellemzők, verseny és reklámtevékenység). Gyakori ok azonban ezekben a szituációkban az ügyfelekkel való nem megfelelő kommunikáció.

A modern partnerprogram nem csak pontok gyűjtéséről és ezek jutalomra való beváltásáról szól. Intenzív kommunikációra épül, mely meggyőzi a résztvevőket. Ennek eredményeként éri el a pontokat és váltja be azokat termékekre. De hogy mi is a különbség? Csupán csak pár évvel ezelőtt kezdték el behívni a résztvevőket a programba, és megadni nekik a lehetőséget az aktív részvételre. Napjainkban, az erős konkurenciára való tekintettel (valamint a partnerprogramok piacát is figyelembe véve) a mi együttműködéseink versenyeznek a többiekkel, ugyanis számos különböző program próbálja megcélozni ugyanazt a csoportot. Ez azt jelenti, hogy a résztvevőt rendszeresen biztatni kell a részvételre.

MIÉRT FELEDKEZNEK MEG A CÉGEK A MEGFELELŐ KOMMUNIKÁCIÓRÓL?

Amikor úgy dönt, hogy létrehozza a saját hűségprogramját, akkor a megvalósításért felelős csapat elsődleges feladata a kivitelezés. Ez egy hosszú és komplikált folyamat, amely magába foglalja a az előrejelzések és elérendő célok megfogalmazását, a megfelelő beszállító, reklámügynökség kiválasztását, a mechanizmusok felépítését, jogi és számviteli szempontból.

Az együttműködés megvalósítása komoly döntés, amely jelentős anyagi beruházást és számos döntés meghozatalát igényli, amelynek hosszútávú előnyei vannak. Más szóval, lehetőség adódik az aktuális, hatékony, időben kedvező megvalósításra.

Fontos azonban a rövidtáv is. Az együttműködést gyakran több hónapos kísérleti időszak előzi meg, ami azt a benyomást kelti, hogy a mechanizmus és a szabályok átmenetiek. A kommunikáció kérdése háttérbe szorul, amikor arra fókuszálunk, hogy mit tartalmazzon az üdvözlőcsomag, a kreatív koncepció milyen változata valósul meg, vagy a célok meghatározása az elsődleges a viszonteladói együttműködések tervezésekor.

MIÉRT NEHÉZ ÖNÁLLÓAN ELLENŐRIZNI A MEGFELELŐ KOMMUNIKÁCIÓT AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS SORÁN?

A program tervezése során fennáll a kísértés, hogy spóroljunk a kommunikáción, még ha csekély kiadásokról is esik szó a kapott jutalomhoz viszonyítva. Könnyű azt gondolni, hogy ezt önállóan meg lehet oldani. Ez elméletileg nem igényel rendkívüli ismereteket, jogi és gazdasági szempontot tekintve.

MI AZ A CSAPDA, AMELYRE A VÁLLALATOK RÁTALÁLNAK, AMIKOR ÚGY DÖNTENEK, HOGY RÉSZT VESZNEK AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN?

Könnyen azt gondolhatja, hogy “A marketinges Ilona ezt a saját feladatai között fogja elvégezni. Talál magának rá időt, ez nem sok munka”. A valóságban Ilona ideje pénzbe kerül, sok feladata van az együttműködéssel kapcsolatban, és nem örül neki. Vagy ami még rosszabb, egyáltalán nem csinálja szívesen. Hirtelen Ilona szabadságra megy, vagy munkaképtelenné válik, és nincs senki, aki foglalkozzon a programmal. Az általunk lelkesen megvalósított program elkallódik, és csendben lebeg valahol, amíg valaki be nem látja, hogy valóban nem működik. A felvázolt csapba egy hamis gazdasági számítás. A saját alkalmazottaink idejét nem számítjuk az együttműködési program költségeihez, és bár gyakran meghaladja az iroda kapacitását, megtakarítást jelent.

ÖSSZEGZÉS:

  • Az Ön programja hatékonyabb lesz, ha olyan ügynökséget választ, amely nagy hangsúlyt fektet a kommunikációra
  • A kommunikáció nem jelent felesleges kiadást, és megfelelő szakértelem szükséges hozzá
  • Ha mindezek ellenére saját kezűleg szeretné megvalósítani, számolnia kell az idővel, mint költség
  • Többet várunk el egy harmadik féltől, mint az alkalmazottaktól