Jutalmak a hűségprogramban

Fujitsu Program

Jutalomkatalógus

A hűségprogram egy olyan koncepció, amelyben a program résztvevői betartják a szabályokat, és cserébe nyereményeket kapnak.

A hűségprogramban szereplő jutalmak jellegét, értékét és a beléptetés szabályait a jutalomkatalógus határozza meg.

A katalógus gyakran termékkategóriákra van felosztva, és meghatározza azokat a szabályokat, amelyek alapján egy adott díj elnyerhető.

Jutalmak kézbesítése a hűségprogramban

A programban a jutalmak átadása számos tevékenységet foglal magában, amelyek a résztvevők jutalmak megvásárlásához, azok csomagolásához, a szükséges dokumentáció elkészítéséhez és logisztikához kapcsolódnak. A javadalmazási logisztika fogalmazza meg a résztvevő részére történő, a hűségprogram szabályai szerinti biztosítást.

A hűségprogram adózási feltételei

A nyeremények a résztvevőknek történő átadásához a vonatkozó adózási dokumentumok kitöltése szükséges.

Megjegyzendő, hogy más a helyzet, ha B2B hűségprogramot szervezünk, és más, ha B2C hűségprogramról van szó.

Az adó kiszámításának módja változhat attól függően, hogy a résztvevő természetes személy vagy jogi személy.

Ezért a mechanizmus előkészítési szakaszában elemezni kell az adóhivatallal való kapcsolattartási szabályokat.

Tárgynyeremények

A hűségprogramokban résztvevők jutalmazásának egyik legnépszerűbb formája az, amikor a résztvevők összegyűjtött pontokért egy adott katalógusból választhatnak jutalomtárgyat kedvezményes áron. Ezeket a jutalmakat általában kategorizálják- pl. TV, háztartási gépek, irodai kellékek, gyermekeknek.

Feltöltőkártyák

Amennyiben B2B hűségprogramról van szó, az egyik módja a nyereménynek egy korábban átadott feltöltőkártyás pénzkereseti lehetőség.

A prepaid kártyákat (előre fizetett kártyákat) a bankok bocsájtják ki és az MF szabályozása vonatkozik rá.

A résztvevők ilyen kártyát kapnak a program elején. A hűségprogramban megfogalmazott célok elérése érdekében a kártya a megállapodott szabályok szerint feltöltésre kerül.

Ajándékkártyák

Az ajándékkártya az utalványok egyik formája, amely a kártyára feltöltött pénzösszeg erejéig áruk vásárlására jogosít a résztvevő üzletekben. A jutalomkatalógus tartalmazhat akár különböző cégektől, más-más összegű ajándékkártyákat is.

Ennek a módszernek az az előnye, hogy résztvevő nem köteles előre megszabott katalógusból választani, hanem kiválaszthatja, amit leginkább szeretne. Másik előnye, hogy az ügyfél akár a kártyára elhelyezett értéknél drágábban is vásárolhat, és kifizetheti a különbözetet más fizetési módok segítségével.

Elektronikus utalványok

Az elektronikus utalványok az ajándékkártyák elektronikus formája.  Ezek az utalványok teszik lehetővé a kiskereskedelmi láncok legnépszerűbb termékeinek megvásárlását. Egyszerű logisztika jellemzi ezeket az utalványokat, hiszen nincs fizikai formájuk, e-mailben kiküldött elektronikus kód formájában válthatók be. Ebből adódóan az elektronikus utalványok előnye gyors és olcsóbb áru kiszállítás, mint az ajándékutalványok esetében.